Köszönjük az Állami Számvevőszék munkáját!
A közel egyéves munka eredményeként hét adatszolgáltatási körben, több tízezer oldal terjedelmű dokumentáció, mindösszesen 4737 dokumentum feltöltése történt meg az ÁSZ ÁBR elektronikus rendszerébe. A dokumentumok feltöltésére adatszolgáltatásonként 8-8 nap állt rendelkezésünkre. Az adatszolgáltatások teljesítésén a polgármesteri hivatalban 12 középvezető és 27 ügyintéző, összesen 39 fő dolgozott. Az adatszolgáltatásra fordított munkaórák száma, beleértve a hétvégi túlmunkavégzés elrendeléseket is, átlagosan 55 óra/fő, összesen 2145 munkaóra volt.
Az új módszer közös kimunkálása során együtt tanultunk az Állami Számvevőszék szakembereivel. Ez a gyakorlat lehetővé tette, hogy azonnal, már menet közben módosítsuk a hivatali ügymenetet, közösen alakítsuk ki és alkalmazzuk azt a szabályrendszert, amit a továbbiakban minden önkormányzattól megkövetel az ÁSZ.
Az összefoglalóban szereplő módosítandó megállapítások mellett – amelyeket beépítünk belső folyamatainkba, kontrollrendszerünkbe – alapvetően pozitív visszajelzéseket kaptunk.
Szabályszerűen történt:
- az önkormányzatnál az ingatlan vagyon értékesítése, az önkormányzati tulajdonú ingatlanok tulajdonjogának ingyenes átruházása;
- az ellenőrzött 34 ingatlanvásárlással, -beruházással, -felújítással kapcsolatos intézkedés végrehajtása, elszámolása;
- az ingatlanok térítésmentes átadása és átvétele.
Megfelelő volt:
- az önkormányzatnál az ingatlangazdálkodási, -hasznosítási tevékenységek, folyamatok tekintetében a belső kontrollrendszer kialakítása.
Meghatároztuk:
- az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodás szabályait a jogszabályi előírásoknak megfelelően, valamint az ingatlangazdálkodás során a fenntarthatósági és környezetvédelmi követelményeket.
Rendelkeztünk:
- az ingatlangazdálkodási, -hasznosítási tevékenység végrehajtásához kapcsolódó szabályzatokkal, tervekkel;
- a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény előírásainak megfelelően gazdasági programmal;
- a nemzeti vagyonról szóló törvény előírásainak megfelelően elkészített közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási tervvel;
- az ingatlangazdálkodással kapcsolatos folyamatokra vonatkozó ellenőrzési nyomvonalakkal, kockázatelemzéssel.
A jelentéstervezet megállapításaira tett észrevételünkben arról is tájékoztatást adtunk, hogy megtettük a szükséges intézkedéseket a hiányosságok megszüntetésére, ezáltal az ellenőrzés megállapításai az ellenőrzés folyamatában hasznosultak. Amit nem tudtunk az ellenőrzés alatt korrigálni, azt a jelentés alapján tesszük meg.
Köszönet a köztisztviselők áldozatos munkájáért!